2/1/08

9-12-2007 ZOO


El zoo de Yaoundé és minúscul i decadent. Hi vaig anar l’altre dia perquè un parell d’amics pintors havien rebut l’encàrrec de fer un mural amb tot d’animals a la paret exterior, i estava encuriosit per tot plegat, per veure’ls treballar (disposat a pintar amb ells) i de pas veure els animals.

El Joseph estava encaparrat en que jo havia d’entrar gratis, perquè estava allà per ajudar-los, i per pintar bé els animals què millor que veure’ls i fer-los fotos. Ja havia mig aconseguit convèncer els vigilants de l’entrada, però van dir que era el director qui havia de donar el consentiment, o sigui que cap a veure el senyor director, que ens va fer esperar una bona estona i total per dir-nos que les normes eren les normes, i que qui volgués entrar havia de pagar. El Joseph encara mantenia l’esperança que quan arribés la dona que els havia fet l’encàrrec (que no sé ben bé quin càrrec ocupava) ella ens deixaria entrar. Però com que aquesta dona ja feia una hora que hauria d’haver arribat, i aquí mai se sap quan passaran les coses, i com que total estem parlant d’estalviar-nos 2€, vaig decidir pagar-me l’entrada.

Però a vegades, a l’Àfrica, les coses no són tant senzilles com això perquè per portar càmara havia de pagar un suplement (això ho fan a molts llocs turístics) i no només això, calia tornar a anar al despatx del director perquè em donés un document conforme podia fer fotos. No m’ho podien haver fet els que venien el tiquet? Es veu que no, que sinó el director es deu aburrir.

Bé, no parlaria en aquest to si després hagués resultat que el zoo valia la pena, però és que a part de ser petit, amb moltes gàbies buides i mal cuidades, les reixes impedien fotografiar en condicions la majoria dels animals.

I a més, al final no vam ni començar el mural. La dona no es va presentar, i els meus amics no tenien el material necessari. Vaig dir que marxava. Joseph, que sempre se les enginya per encolomar la feina als altres, va dir que havia d’anar un moment al centre i que aprofitava que jo tenia cotxe, i va deixar als altres dos companys amb un llapis i un llibre d’animals amb l’encàrrec de fer un lleó i un mono.

Les fotos que adjunto són les úniques que vaig poder fer a través de les reixes, però amb una mica d’imaginació semblen fetes al mig de la selva.

De totes maneres, m’han dit que a pocs quilòmetres de la ciutat hi ha una reserva de goriles i ximpanzès que realment val la pena. Caldrà anar-hi a explorar, no?